Paciento teisė prisirašyti prie Centro nėra ribojama. Pacientas prirašomas prie jo pasirinkto šeimos gydytojo, išskyrus atvejį, kai paciento pasirinktas šeimos gydytojas viršija aptarnaujamų gyventojų skaičiaus normatyvą. Tokiu atveju pacientui siūloma pasirinkti kitą šeimos gydytoją. Jeigu pacientas pats nepasirenka šeimos gydytojo, jį paskiria Centro vadovas.
Šeimos gydytojui išduodant siuntimą specialisto konsultacijai, pacientas informuojamas, kuriose įstaigose (nurodomos bent tris) dirba nurodytos profesinės kvalifikacijos gydytojas specialistas.
Centre informacijos pateikimo vietoje ir Centro internetinėje svetainėje yra visiems prieinama informacija:
Šeimos gydytojas pacientams suteikia pilną informaciją apie jų sveikatos būklę, nustatytą ar įtariamą ligos diagnozę, reikalingus tyrimus, galimus gydymo metodus, ligos prognozę ir kt. pacientui suprantama forma. Pacientams suteikiama galimybė užduoti gydytojui klausimus ir gauti į juos tenkinančius atsakymus. Pacientams, sergantiems lėtinėmis ligomis, šeimos gydytojas, atsižvelgdamas į paciento pageidavimus, sudaro gydymo planą, įtraukiant į jį, kai reikia, gyvensenos keitimo planą ir su šiuo planu supažindina pacientą ir gauna paciento sutikimą (pacientas pasirašo po gydymo planu). Gydymo eigoje keičiant planą, pacientas apie pasikeitimus informuojamas žodžiu.
Šeimos gydytojas pacientui informacijos apie jo sveikatos būklę neteikia, kai:
Kai pacientas žodžiu pareiškia norą susipažinti su įrašais jo sveikatos istorijoje, šeimos gydytojas pirmiausia pacientui pasiūlo paaiškinti informaciją vietoje prašyto susipažinimo su įrašu. Jeigu pacientas su tokiu pasiūlymu nesutinka, jam suteikiama galimybė peržiūrėti sveikatos istoriją, kartu užtikrinant pacientui patogų laiką ir vietą. Kai pacientas peržiūri savo sveikatos istoriją, su juo turi būti Centro darbuotojas, kad būtų išsaugotas istorijoje esančios informacijos vientisumas ir būtų galima pacientui paaiškinti įrašų prasmę. Šeimos gydytojas nusprendžia nepateikti pacientui jo medicinos dokumentų, jeigu juose esanti informacija galėtų pakenkti paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Apie sprendimą nepateikti pacientui jo medicinos dokumentų ir tokio sprendimo motyvus šeimos gydytojas paaiškina pacientui ir įrašo paciento sveikatos istorijoje. Jei pacientas nesutinka su tokiu šeimos gydytojo sprendimu, jis gali kreiptis į Centro vadovą, kuris priima galutinį sprendimą leisti pacientui susipažinti su įrašais jo medicinos dokumentuose ar ne.
Pacientas gali paprašyti padaryti sveikatos istorijos ar atskirų medicinos dokumentų kopijas, taip pat diagnozės ir gydymo aprašymus. Tokiu atveju pacientas rašo laisvos formos prašymą ir pateikia Centro administracijai. Prašomos informacijos apimtį, formą ir kitus aspektus administracijos atstovas gali aptarti su pacientu, kad prieinamumas prie informacijos jam būtų užtikrintas laiku. Informaciją Centras pacientui pateikia prašomu formatu. Už medicinos dokumentų kopijų padarymą bei diagnozės ir gydymo aprašymus iš paciento imamas Centro vadovo patvirtintas mokestis. Medicinos dokumentų kopijas pacientui daro ir tvirtina Centro paskirtas darbuotojas. Medicinos dokumentų kopijos pacientui išduodamos per 1 darbo dieną, o diagnozės ir gydymo aprašymai per 10 darbo dienų nuo paciento kreipimosi dienos
Jeigu pacientas, susipažinęs su įrašais savo sveikatos istorijoje mano, kad įrašas yra netikslus, neišsamus, dviprasmiškas ar įraše esantys duomenys nėra susiję su diagnoze, gydymu ar slauga, jis gali prašyti įrašą ištaisyti. Tuo tikslu pacientas turi pateikti rašytinį prašymą ištaisyti sveikatos informaciją (priedas), nurodydamas priežastį, kodėl jis nori ją ištaisyti.
Jeigu paciento prašymas pagrįstas, šeimos gydytojas ar kitas įrašą padaręs sveikatos priežiūros specialistas per 15 darbo dienų šį įrašą ištaiso, papildo, užbaigia, panaikina ir (ar) pakeičia. Senąjį įrašą padaręs sveikatos priežiūros specialistas jo nepakeičia, neištrina ar nepašalina, bet palieka sveikatos istorijoje, jį pažymėdamas (pabraukdamas ar pan.) ir greta jo padaro naują įrašą.
Centras gali atsisakyti tenkinti paciento prašymą ištaisyti sveikatos informaciją, jeigu:
Jeigu įrašą padaręs specialistas nusprendžia įrašo nekeisti, o pacientas savo prašymo neatsisako, galutinį sprendimą priima Centro vadovas. Centrui atsisakius keisti įrašą sveikatos istorijoje, pacientui per 15 darbo dienų išsiunčiamas atsisakymas keisti įrašą raštu, pateikiant priežastis, kodėl įrašas paliekamas sveikatos istorijoje toks, koks yra.
Teisė į privatumą Centre užtikrinama pacientui teikiant sveikatos priežiūros paslaugas (apžiūrint pacientą, atliekant jam tyrimus, taikant gydymą, įgyvendinant sveikatos stiprinimo priemones ir pan.), renkant paciento sveikatos informaciją bei kitus gyvenimo faktus tiek, kiek to reikia ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti, naudojant, saugant ir atskleidžiant turimą paciento sveikatos informaciją. Centre sukaupta asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą bei jo sveikatos informacija laikoma konfidencialia ir po jo mirties.
Konsultacijų metu stengiamasi maksimaliai užtikrinti paciento privatumą: uždaromos konsultacijų kabineto durys, apžiūros kušetės turi užuolaidas. Kiti darbuotojai prieš įeidami į konsultacijų kabinetą, kai ten yra pacientas, turi pasibelsti ir laukti pakvietimo arba prieš įeinant paskambinti telefonu.
Pacientas turi teisę prašyti, kad jo apsilankymo pas šeimos gydytoją metu nedalyvautų kiti medicinos darbuotojai (pvz., slaugytojos), išskyrus intymių tyrimų (ginekologinio, tiesiosios žarnos ir pan.) atvejus ir atvejus, kai medicinos darbuotojo dalyvavimas yra reikalingas šeimos gydytojo paslaugų teikimui. Atliekant intymius tyrimus, pvz., ginekologinį, tiesiosios žarnos ir pan., paprastai apžiūros metu dalyvauja slaugytoja.
Jeigu paciento gydytojo apžiūros metu pageidauja dalyvauti paciento, vyresnio nei 16 metų giminaitis ar kitas artimas asmuo, šeimos gydytojas privalo su pacientu pabendrauti individualiai ir įsitikinti, kad trečiojo asmens dalyvavimas atitinka paciento valią. Pacientui sutinkant, kad jo giminaitis ar kitas artimas asmuo dalyvautų apžiūroje, šis asmuo pakviečiamas į gydytojo kabinetą. Pacientui nesutinkant, medicinos personalas mandagiai informuoja trečiąjį asmenį, kad jis dalyvauti paciento apžiūroje negalės, paaiškindami, kad individuali konsultacija bus naudingesnė pacientui. Jeigu konsultacijos pradžioje pacientas, vyresnis nei 16 metų pats pageidauja, kad su kartu su juo konsultacijoje dalyvautų jam artimas asmuo, paciento prašymas tenkinamas. Konsultacijoje kartu su pacientu gali dalyvauti vienas trečiasis asmuo, išskyrus atvejus, kai paciento iki 18 metų apžiūroje pageidauja dalyvauti abu jo tėvai. Apie trečiojo asmens dalyvavimą paciento apžiūroje/konsultacijoje šeimos gydytojas turi atžymėti paciento sveikatos istorijoje.
Užtikrinant paciento teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, Centras vadovaujasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už visuomenės interesus. Paciento informacijos konfidencialumas Centre užtikrinamas vadovaujantis Sveikatos informacijos valdymo procedūromis.
Laikoma, kad prie Centro prisirašęs pacientas sutinka gydytis Centre pas jam paskirtą ar pasirinktą šeimos gydytoją bei jo komandos narius. Prisirašant prie Centro pacientui žodžiu suteikiama visa informacija apie Centrą: apie teikiamas nemokamas, mokamas ar dalinai mokamas paslaugas, jų kainas, galimybes tomis paslaugomis pasinaudoti, siuntimo į kitas įstaigas tvarką, apie šeimos gydytojų ir kito medicinos personalo kvalifikaciją. Pacientas taip pat supažindinamas su vidaus tvarkos taisyklėmis, jam išaiškinamos ne tik jo teisės, bet ir pareigos. Visa pacientui žodžiu teikiama informacija yra Centre iškabinta informacijos pateikimo vietoje ir Centro internetinėje svetainėje. Apie tai, kad gavo reikalingą informaciją, pacientas pasirašo specialioje formoje, kuri įklijuojama į jo sveikatos istoriją (Paciento informavimo ir valios pareiškimo forma).Už nepilnametį pacientą iki 16 metų formą pasirašo jo tėvai ar atstovai. Laikoma, kad prie Centro prisirašęs ir šią formą pasirašęs pacientas sutinka, kad šeimos gydytojas jį apžiūrėtų, įvertintų jo sveikatos būklę, paskirtų ir atliktų būtinas tyrimo ir gydymo procedūras. Atskiras rašytinis paciento sutikimas reikalaujamas tik atliekant chirurgines operacijas, intervencines ar invazines procedūras.